ročník 2015 / 2. číslo
POHYBOVÁ SPOLUPRÁCE
Doc. Martin Pacek
 Je absolventem pražské taneční Konzervatoře a HAMU (obor choreografie a režie). V roce 1991 založil Taneční divadlo Bufo, kde jako umělecký vedoucí, choreograf a režisér vytvořil bezmála 10 celovečerních inscenací pohybového divadla. Od roku 1995 je pedagogem DAMU, kde v současné době působí ve funkci vedoucího Kabinetu pohybové výchovy. Jako choreograf a režisér spolupracuje s řadou pražských i mimopražských divadel.  Je spoluzakladatelem originálního pohybového Divadla Veselé skoky (spolu s Janou Vašákovou a Miroslavem Hanušem), jehož inscenace Na hlavu získala na festivalu v Sarajevu hlavní cenu festivalu a cenu poroty.

Veselé skoky - Chabrus line
Pohybová spolupráce, co to vlastně znamená?
No v podstatě to znamená, že když si herci nevědí rady s nějakým pohybem, tak přijedu já a poradím jim. Takže většinou mám dost práce.
A v Mostě...
V Mostě mám hodně práce.
Ne, chtěl jsem říct, že v Mostě nejsi zdaleka poprvé.
No zdaleka ne. První byla myslím Nejkrásnější válka, co tu režíroval Roman Štolpa,  to už bude taky víc jak deset let, ne? A od té doby toho bylo docela dost.
A jak jsi spokojen s herci v Mostě?
Tak já jsem spokojen s herci obecně, protože se většinou moc neumí hýbat,
BUFO, Ze života obtížného hmyzu
takže si docela vydělám. Ne, teď vážně, v Mostě dělám rád, jste tady prima.
Dneska jsi viděl hlavní zkoušku, jaké to bylo?
O mně je všeobecně známo, že mám rád humor, sám se ho občas pokouším vytvářet, takže mně se to líbilo velmi. Navíc já jsem vděčný divák. A ta hra je úžasná.
Nevadí ti, že tě herci nenávidí za to, že když jim to předvádíš, jsi tisíckrát lepší než oni?
No comment.
Ty jsi především choreograf a režisér. Mimo jiné zakladatel Veselých skoků...
Pohybového divadla Veselé skoky, tanečního divadla BuFo a teď nově BodyVoiceBand, což je taková parta nedávných absolventů DAMU, se kterými se pokoušíme prorazit na poli syntetického divadla.
BodyVoiceBand, Bubny v noci
A jako režisér?
Operu Křídový kruh v Českých Budějovicích, asi tři operety v Plzni, hodně muzikály, k tomu mám logicky jako choreograf blízko, ale i činohry, Tři v tom v Příbrami... dohromady odhadem už asi dvanáct režií.
A v Mostě bys chtěl režírovat? Byl sis říct?
No to je problém, já si moc říkat neumím. Já vždycky spíš čekám, až mě osloví a potom s radostí přijmám. Ale jasně, chtěl bych, netajím se tím, že bych rád.
Kromě svých uměleckých dovedností jsi taky fantastický vypravěč vtipů. Řekneš nějaký?
No třeba ten o tom doktorovi... (cenzurováno)