ročník 2015 / 5. číslo
REŽISÉR
Jakub Korčák
V letech 1979 - 1984 studoval na Divadelní fakultě AMU v Praze. 1982 - 1983 absolvoval stáž na Státním institutu divadelního umění (GITIS) v Moskvě. 1991 - 1992 angažmá v Divadle za branou II. Otomara Krejči. Od následující sezóny angažmá v Plzni. 1993 - 1997 angažmá v Divadle na Vinohradech v Praze. 1999 - 2005 působil jako režisér na volné noze. Pravidelná spolupráce s Moravským divadlem v Olomouci, v Klicperově divadle v Hradci Králové, v Českém Těšíně, v Jihočeském divadle v Českých Budějovicích, v Činoherním studiu v Ústí nad Labem, ve Východočeském divadle v Pardubicích, Středočeském divadle v Kladně... 2005 - 2007 umělecký šéf Mahenovy činohry Národního divadla v Brně. V současnosti opět na voné noze, režíruje nejen v České republice.
Od roku 1990 je pedagogem režie na pražské DAMU, kde v letech 2001 - 2006 působil i jako proděkan. Od roku 2005 je vedoucím kabinetu režie činoherního divadla. V roce 2005 byl jmenován docentem. Pedagogicky působil rovněž na divadelní škole Studio Herman Teirlinck, Antwerpen (Belgie) a zúčastnil se profesních workshopů v USA (Vassar College), Turecku (Ankara), Velké Británii (Londýn), Německu (Berlín) a v Austrálii (Townsville). Umí anglicky, německy, rusky; čte a domluví se italsky, francouzsky a polsky.
Po inscenaci Gogolova Revizorova v roce 2014 je to jeho druhá spolupráce s Městským divadlem v Mostě.


při zkoušení Řidiče paní Daisy
Řidič paní Daisy je známý slavný titul. Do jaké míry je dnes aktuální a o čem především je podle Vás?
 Je to o toleranci, lidské vzájemnosti, dnešní době. Velmi silně zde zaznívají motivy rasové tolerance k cizím národům, což je myslím v dnešní době velmi aktuální.
Přestože téma hry je víceméně vážné, jedná se o poetickou komedii. Jak jste ji pojali, do jaké míry bude komediální?
Já doufám, že bude. Ono to vždycky záleží na tom, jak se vše doladí v kontaktu s diváky. Ale rozhodně je to stránka, na kterou se také soustředíme.
Došlo k nějakým zásadním úpravám např. v textu?
Jsou to spíš drobné úpravy. Ta hra je více méně daná, takže jsou tam sice určité škrty, ale základní znění je původní.
Půjde tedy spíš o slovní humor?
Ono to nabízí i určité situace, které lze zahrát i mimoslovně, ale samozřejmě je to hodně založeno na mluvním jednání a je tudíž dominantní. Ale jsou tam zároveň výrazné charaktery a poměrně dost vypjatých situací.
Hra Řidič paní Daisy je spíše komorní hra. V MDM máte za sebou režírování např. Revizora s velkým obsazením. Vyhovuje Vám spíš komornější režie, nebo nerozlišujete?
Já to tolik nerozlišuji, pro mě je vždycky důležité téma stejně jako lidská konstelace, která zde je. Také si myslím, že jak velká hra, tak ta komorní, může silně promlouvat.
po premiéře Gogolova Revizora (2014)
Hra nabízí krásné, ale náročné herecké příležitosti pro 3 herce – Reginu Razovovou, Stanislava Oubrama a Marcela Rošetzkého. Jak probíhalo zkoušení?
To zkoušení bylo a je velmi příjemné. Myslím, že jsme k sobě našli pěkný lidský vztah. Ale samozřejmě že ta hra má své nároky, takže je to taková lidská zkouška, jak v tomto směru obstojíme.
Proč by si podle Vás divák neměl nechat ujít komedii Řidič paní Daisy?
Diváka určitě velmi potěší vidět představitele všech tří rolí a je to velmi krásný lidský příběh. Určitě stojí za zhlédnutí.
Ivana Bonaventurová