- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Největší komín v Postřižinách

Chystaná komedie Postřižiny / premiéra 13. ůnora 2015 /má kromě řady notoricky známých postav, spoustu stěžejních technických „rekvizit a kulis“.

Kromě slavného komínu, je to třeba motocykl správce pivovaru Francina. Mostecký motocykl Orion / Peugeot / je starý francouzský stroj, který prošel kompletní rekonstrukcí. Doslova na součástky byl v divadelní zámečně rozložen, odstrojen a vypulírován.  V malírně pak dostal nový lak, aby se mohl v plném lesku prohánět po jevišti.  

Stejně precizní, byť mnohem těžšího kalibru, byla práce na stavbě komína. Trvala celé tři týdny, spotřebovala se spousta železa a provedla spousta svárů. A jak řekli v zámečně: „S takovou kulisou jsme se ještě nesetkali!“ A diváci určitě také ne.
Komín měří 6 metrů a váží téměř půl tuny! V nejvyšším bodě připomíná pocitově mrakodrap, protože také tak „trochu kope“… Nic pro závratě.

Každé zkoušení prověřuje nejen všechny účinkující, ale současně také rekvizity, kulisy a kostýmy. Testem pro kostýmy, je tzv. Oblékaná zkouška. Té předchází řada výtvarných návrhů, podle kterých se šije v krejčovně.
Nejen režisér a výtvarnice, ale i celá krejčovna sledují na oblékané každý detail kostýmu, každý záhyb, knoflík, šev. Všechno musí perfektně sedět. Kostýmy nejenže dotvářejí danou roli, ale současně nesmí hercům bránit v pohybu, jinak putují zpátky do krejčovny. To se kromě dvou drobných úprav kalhot tentokrát nestalo.

Foto: bona a Anton Pschemetsky
další fotogalerie se připravuje