- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nová tvář v režii

Po Nikolaji Penevovi se v krátké době objevil na mostecké činoherní scéně další z mladé generace režisérů, Pavel Ondruch. Výsledek jeho práce uvidí mostecké publikum poprvé v pátek 11.února 2011 od 19.30 hodin při premiéře komedie Tenor na roztrhání. 

Pavel Ondruch pochází z moravských Boskovic, kde maturoval na Střední pedagogické škole a zároveň se tu začal věnovat divadlu. Dosavadní vzdělání v oboru divadla má víc než důkladné. Na Janáčkově akademii múzických umění v Brně vystudoval herectví (absolvoval rolí Vasilijče Žadova v Ostrovského Výnosném místě), na pražské divadelní fakultě Akademie múzických umění režii (absolvoval inscenací vlastní adaptace Vančurovy Markety Lazarové, uváděné pod titulem Marketa, dcera Lazarova) a v současné době studuje individuálně operní režii na její hudební fakultě. Režijní práci na profesionálních jevištích započal Pavel Ondruch v Divadle Antonína Dvořáka v Příbrami (Stephen King – Simov Moor: Misery), pokračoval v Českém Těšíně (Dario Fo: Náhodná smrt anarchisty), v pražském Divadle Na prádle (inscenací vlastní dramatizace románu Karolíny Světlé Kříž u potoka) a v Divadle Rity Jasinské, kde realizoval Gogolova Revizora a Čapkovu Bílou nemoc.

Do Mostu byl pozván k režii komedie Kena Ludwiga Tenor na roztrhání a pokračovat tu bude realizací hry Joe Penhalla Bavič. Další tvůrčí plány Pavla Ondrucha jsou pestré jako divadelní život sám. Píše prózu, poezii a divadelní adaptace literárních děl. Zatím -jak sám říká - do šuplíku. Z jeho dosavadní režijní práce je zřejmé, že má zájem pojmout co možná nejširší okruh dramatické literatury. Od zmíněného Kena Ludwiga až třeba po klasika světového dramatu Heinricha von Kleista.

Vlastimil Novák, dramaturg Městského divadla v Mostě