- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

PŘIPRAVUJEME: KDO SE BOJÍ VIRGINIE WOOLFOVÉ?

KVĚTNOVÁ PREMIÉRA:

 

 

Kdo se bojí Virginie Woolfové

Moderní americká klasika o závratné hloubce lidských vztahů.
Ironický i empatický koncert pro čtyři hlasy.

Poslední předprázdninovou premiérou bude slavné drama Edwarda Albeeho
Kdo se bojí Virginie Woolfové? Tato ikonická hra fascinuje diváky po celém světě svým hlubokým zkoumáním lidských emocí a komplexních vztahů. Příběh sleduje jeden bouřlivý večer v životě dvou manželských párů, kdy jsou postupně odhalovány jejich nejhlubší obavy a tajemství.
Inscenace slibuje intenzivní a nezapomenutelný zážitek.
V hlavních rolích se představí Michaela Krausová jako Martha a Marcel Rošetzký v roli George. Mladší pár pak ztvární Eliška Matzkeová (Honey) a Tadeáš Horehleď (Nick). 

Režie se ujal Filip Nuckolls, kterému jsme v průběhu zkoušení položili tři otázky.

Filip Nuckolls

Foto T. Branda

 

Čím to je, že 60 let stará hra je i dnes stále aktuální?

„Protože je tak skvěle napsaná. Ta hra obsáhne řadu témat – vypráví o životě v přetvářce, ve lži, iluzi, o kariéře, o postavení žen ve společnosti a mnoho dalších. A právě proto si myslím, že je stále aktuální a na divadle se stále hraje.

Anotace zve na „ironický i empatický koncert pro čtyři hlasy“. Měl si jasnou představu o výběru ústřední dvojice?

„Ano, měl. Paradoxně jsem se rozhodoval hůř mezi mladším párem, ale po přečtení textu jsem hned věděl, že tou hlavní ženskou postavou Marthy bude Míša Krausová. Měl jsem pocit, že ten text byl psaný přímo pro ni, což se mi na zkouškách potvrdilo. Jako by autor Albee měl před sebou její předobraz. Do páru k Míše jsme s dramaturgem Michalem Pětíkem hledali někoho, kdo může být trochu chytrý, ale ne úplně přemoudřelý, ale zároveň v sobě má trochu sarkastické ironie a tak jsme sáhli po Marcelovi Rošetzkém. Hledali jsme hlavně energii hlavních postav“.

Inscenace je založena převážně na textu. Jak náročné bylo zkoušení pro Tebe jako režiséra a pro herce?

„Pro herce je zkoušení jednoznačně těžší než pro mě jako režiséra. Hra má 88 stran hustě popsaného textu, který není psaný kontinuálně. Já jsem spíše v roli takového „kouče“, který herce má nějakým způsobem dovést ve vrcholné formě k premiéře. Tomu jsme přizpůsobili i zkoušení. Děj se odehrává v jednom prostředí, bez velkých efektů, tudíž se herci musí kromě textu naučit také vycházet z energií, protože utáhnout v těžkém dialogu zhruba dvě a půl hodiny je velmi náročné. Diváci se mohou těšit na výsostně hereckou inscenaci“.

 

Premiéra: 31. května v 19:30 hodin na Komorní scéně.
Nejbližší reprízy: 4. června v 17:00 hodin a 12. června v 19.00 hodin.


Kdo se bojí Virginie Woolfové